środa, 23 grudnia 2009

Ostatnia dekada reklamy...

Podsumowując rok 2009, w magazynie ‘Campaign’ (11.12.2009) opublikowano przegląd wydarzeń ostatnich 12 miesięcy – polecam.

W tym samym numerze znalazł się również dużo ciekawszy materiał – podsumowanie ostatniej dekady w reklamie (‘Top Tens of The Decade’).

Warto rzucić okiem na dziesięć ostatnich lat branży reklamowej i przypomnieć sobie osiągnięcia, z których sama branża jest dumna.

Z zestawieniem w Campaign można by pewnie długo dyskutować co do wybranych prac, i poszczególnych miejsc. Trudno się jednak nie zgodzić z tym, że obsypane nagrodami produkcje dla Cadbury, Honda, Sony Bravia, czy Stella Artois zasłużenie znalazły się na liście.

Patrząc wstecz na ostatnie lata i reprezentujące je próbki twórczości można odnieść wrażenie, że w reklamie panował smutek, melancholia, zaduma lub nostalgia. Świadczą o tym same historie (lub ich brak), refleksyjna muzyka, sposób filmowania czy tematyka. Wyraźnie również widać wzrastającą wagę zabiegów post-produkcyjnych i efektów specjalnych.

Niemniej jednak spoty te wciąż ogląda się z dużą przyjemnością, żaden z pomysłów nic nie stracił z oryginalności i świeżości.
Miłego oglądania i Wesołych Świąt.

1. Sony Bravia; Balls (2005)
(wersja rozszerzona 2:30 min.)
Agencja: Fallon


2. Cadbury; Gorilla (2007)
Agencja: Fallon


3. Honda; Cog (2003)
Agencja Wieden & Kennedy London


4. Guinness; Noitulove (2005)
Agencja: Abbott Mead Vickers BBDO


5. Stella Artois; Pilot
Agencja: Lowe


6. Skoda: The Baking of (2007)
Agencja: Fallon


7. Orange; Gold Spot, Snoop Dogg (2008)
Agencja: Mother


8. Honda; Grr (2004)
Agencja: Wieden & Kennedy


9. Budweiser; Whassup? (2000)
Agencja: DDB Chicago


10. Levi’s: Odyssey (2002)
Agencja: Bartle Bogle Hegarty


Tak na marginesie: jak donosi 'Campaign' przy produkcji reklamy Sony Bravia wykorzystano jedynie... 250 000 kolorowych piłek golfowych. Uszkodziły one 33 samochody na ulicach San Francisco i wybiły szyby lub zniszczyły elewacje w 6 domach. Piłki zbierane były przez 45 osobową ekipę. Jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem reklamy, na serwisie Youtube 1 mln razy wyświetlono materiał kręcony przez osoby obserwujące plan filmowy. W pierwszym tygodniu kampanii na stronie bravia-advert.com zanotowano 1 mnl wizyt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt: STANISZEWSKIkropkaMmałpaDŻIMEILkropkaKOM

Poprzednie wpisy: