Za dwie główne siły, które wpływają dziś na proces kształtowania strategii (nie
tylko marketingowych) uznać można ekspansję marek technologicznych oraz wysoki
stopień ogólnej niepewności gospodarczej. Rozwój nowych technologii komunikacyjnych
pociąga za sobą wiele konsekwencji kulturowych i społecznych osłabiając
stabilność i przewidywalność tradycyjnych wzorców i postaw. W tym samym czasie
konsumenci z coraz większymi obawami patrzą w przyszłość próbując przygotować
się na kolejne, nieuchronne zmiany. Z jednej strony niepokój, zmienność, chaos
i dezinformacja, z drugiej dynamiczny rozwój i upowszechnianie się
technologicznych innowacji, któremu towarzyszą nieprzewidywalne konsekwencje. W
tak złożonym krajobrazie pytanie o miejsce i rolę planowania strategicznego
nabiera zupełnie nowego sensu...
Cały artykuł dostępny w trzecim numerze kwartalnika Nowe Media pod red. Eryka Mistewicza. Zapraszam do lektury.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz