poniedziałek, 4 października 2010

Idea Man

Dragan Sakan (1950-2010) odszedł niespodziewanie w tą niedzielę (03.10.10), w Belgradzie.
Z wykształcenia psycholog, człowiek pasji, autor trzech książek na temat kreatywnego myślenia i niezliczonej ilości kampanii reklamowych. Przede wszystkim jednak pionier reklamy na Bałkanach.


Przygodę z reklamą rozpoczął w 1975 roku (Jugosławią rządzi wówczas J. Tito i Komunistyczna Partia Jugosławi). Przygodę tą zamierzał rozpoczynać jako krytyk reklamy ale od razu... zakochał się w niej i postanowił założyć agencję reklamową.
To dzięki niemu “propaganda gospodarcza” przekształciła się w wysokiej jakości reklamę.



Fascynował go fenomen twórczego myślenia. Prowadził poświęcone temu projekty m. in. wraz z Edwardem de Bono, stworzył European School of Ideas, założył agencję i magazyn New Moment, był również gospodarzem niezwykłych, prowadzonych w Piran warsztatów Ideas Campus (na których miałem szczęście dwukrotnie zagościć i poznać Dragana).



Sam o sobie pisał przewrotnie, że jest “psychologiem, naukowcem, pisarzem, dziennikarzem, reżyserem, designerem, artystą, wykładowcą, biznesmenem oraz ‘rzemieślnikiem odwiedzający najsłynniejsze restauracje świata’”.

Uhonorowany wieloma tytułami (Człowiek Roku, Serbski Ambasador Twórczości, New Europe Creative Director i wiele innych), członek jury wielu festiwalów artystycznych i reklamowych odbywających się na całym świecie, wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych w Belgradzie, prowadził również zajęcia jako visiting professor na uczelniach w całej Europie.

Jak przyznawał, jego dwie ulubione marki to Zaki (Zarko) i Laki (Łazarz) - synowie.
Kochał życie i palił jak smok.
Wielki Człowiek.
Prawdziwy Idea Man.

Tak na marginesie:

Pisał:

Nothing is created unless it is dreamt first.

The Best Idea Is A New Idea.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt: STANISZEWSKIkropkaMmałpaDŻIMEILkropkaKOM

Poprzednie wpisy: