wtorek, 16 września 2008

Kto kogo ciśnie?

Na stronie magazynu Brief (www.brief.pl) można znaleźć ciekawą rozmowę. Grzegorz Kiszluk (red. naczelny Briefu) rozmawia w krótkim filmie z Tomaszem Wróblewskim – do niedawna wiceprezesem Polskapresse (wydającego m. in. dziennik Polska The Times).
Tomasz Wróblewski przedstawia tu dwie skrajne perspektywy, które mogą się pojawić podczas tworzenia „produktu” jakim jest tytuł prasowy. Perspektywa „odredakcyjna” zakłada, że dany tytuł jest tworzony dzięki dziennikarskiej pasji, którą marketing następnie „pakuje” i prezentuje docelowemu czytelnikowi. Perspektywa „od-marketingowa” opiera się na analizie map pozycjonujących, zakłada poszukiwanie nie zajętych jeszcze obszarów, które następnie mają być wypełnione przez redakcję – tym razem to dział marketingu przynosi dziennikarzom „zapakowane” potrzeby czytelników, które należy zaspokoić.
Kto ma rację?


Źródło: http://www.brief.pl/brieftv/brief-cafe/art34,marketing-to-nie-wszystko-przede-wszystkim-wartosci-12-09-2008.html

Tak na marginesie: warto posłuchać tej dyskusji ponieważ odnosi się nie tylko do branży wydawniczej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt: STANISZEWSKIkropkaMmałpaDŻIMEILkropkaKOM

Poprzednie wpisy: