wtorek, 3 czerwca 2008

Szatańska konwergencja?

Konwergencja mediów osiągnęła już najwyższy poziom. Dziś widziałem radio ze słuchawkami dołączone do kobiecego magazyn. Można czytać i słuchać jednocześnie. To się nazywa ‘multitasking’. Pojęcie używane przez informatyków na określenie jednoczesnego wykonywania kilku operacji coraz lepiej opisuje współczesnego konsumenta.
Książki, płyty CD, czy filmy DVD są już standardem. Teraz do gazety trzeba dodawać radio.
Jednak coraz trudniej jest uciec do przodu. Przecież wg najnowszego raportu IAB wydatki na reklamę w Internecie, przekroczyły w Polsce wydatki na reklamę radiową. Internet staje się coraz poważniejszym graczem na mediowej scenie.
Zgodnie z taką tendencją dziś należałoby do magazynów dodawać zafoliowanego laptopa. Są już takie tanie, na korbkę (to nie żart), które mają zapewnić dostęp do internetu głodującym dzieciom z krajów Trzeciego Świata.



(Więcej na temat tej szczytnej idei: http://www.laptopgiving.org/en/ )

Wracając do radyjka w czasopiśmie – jest to sytuacja na pozór absurdalna: wydawnictwa prasowe poszukują dziś przewagi konkurencyjnej na polu gadżetów. Wszyscy narzekają, że to psuje rynek, niszczy marki i lojalność czytelników. Po chwilowym narzekaniu trzeba wrócić do listy gadżetów. Zaraz się przecież ukaże kolejny numer.

Tak na marginesie: absurdalność tej sytuacji jest jedynie pozorna. Paranoik odnalazłby w niej ukryty sens i logikę. Można przecież sprawdzić w jakim ‘układzie’ funkcjonują międzynarodowe wydawnictwa, rozgłośnie radiowe, koncerny multimedialne i producenci odtwarzaczy DVD. Na pewno znalazłoby się tutaj wiele ciekawych powiązań interesów i kapitału. To dziwne, że jeszcze nikt się tym nie zajął. Można by na ten temat zrobić jakąś prezentację w wiadomym programie do robienia prezentacji multimedialnych, później konferencję prasową itp. Tylko, że wiadomo kto stoi za wspomnianym programem. A konferencja prasowa? Już samo określenie "prasowa" pokazuje kto miałby w tym interes. I tak źle i tak niedobrze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt: STANISZEWSKIkropkaMmałpaDŻIMEILkropkaKOM

Poprzednie wpisy: